Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون گران ترین خانه های جهان

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: در این بخش از چیدانه می خواهم سری به گوشه و کنار ایران و جهان بزنم و خانه هایی را به شما معرفی کنم که ازلوکس ترین و گران ترین خانه ها محسوب می شوند. هر کدام به دلایل خاص خود مثل قدمت، متریال، مساحت، موقعیت و… درجه بندی شده اند. با من همراه باشید تا سری به این پروژه ها بزنیم و راز و رمز آن ها را ببینیم.


مجتمع چناران پارک رزیدنس

  • معماران: فرزاد دلیری و امید غلامپور
  • موقعیت: تهران، الهیه

مجتمع چناران پارک رزیدنس که توسط معماران پایتخت ساخته شده است، در خیابان فرشته در منطقه الهیه شمال شهر تهران واقع شده است و به لحاظ بهره مندی از امکانات و معماری در رده بالایی قرار دارد و یکی از لوکس ترین و گران ترین مجتمع های ایران به شمار می رود.

تابلو فرش ریحان

مطالب بیشتر: گران ترین خانه های بازیکنان فوتبال جهان!

مجتمع چناران پارک رزیدنس شامل آپارتمان هایی با متراژ 260 تا 550 مترمربع می باشد که از بالاترین استاندارد های روز بهره برده اند و در کنار طراحی بسیار زیبا و تجهیزات لوکس بکار رفته در آنها برای زندگی شرایط ایده آلی را به وجود آورده است.

در لابی این مجموعه شاهد ستون ها و سرستون های زیبایی هستیم که در کنار سقف گنبدی و قوس های بکار رفته در این بخش زیبایی بسیاری را برای آن فراهم آورده است. علاوه بر این ها نورپردازی و نقش های اجرا شده در سقف ها و دیواره های راهرو، جلوه بسیاری به لابی مجموعه داده که در لحظه ورود بسیار چشم نواز بوده و نمایانگر مجموعه ای بسیار لوکس و بی نظیر می باشد. این معماری و دقت بالا در طراحی، در همه جای این مجموعه به وضوح به چشم می خورد که حاصل آن مجتمعی تمام عیار برای یک زندگی لوکس و مرفه می باشد.

مطالب بیشتر: گران ترین هتل های ایران

ساختمان Antilla

  • موقعیت: مومباي، هند
  • مساحت: 37,000 متر مربع

این خانه 27 طبقه متعلق به " موکیش امبانی" یکی از سرمایه داران هندی است که آنرا برای همسرش ساخته است.

این بنای لوکس و زیبا که آن را یکی از معروف ترین مهندسان معماری طراحی کرده است، اتاق های متعددی دارد. در هر اتاق اشیای گران قیمتی از جمله مجسمه های عتیقه از جنس طلا و نقره و تابلوهای نقاشی اصل به چشم می خورد؛ آن قدر که احساس می کنید به یک عتیقه فروشی یا موزه وارد شده اید. پتینه کاری های زیبا در بخش های مختلف ساختمان نشان دهنده سبک کلاسیک آن است. هر اتاق سرویس بهداشتی و حمام مستقل و جکوزی دارد. آشپزخانه با دکوراسیون سلطنتی و تماما از جنس چوب اعلاست.

مطالب بیشتر: گران ترین مبلمان جهان، 10 برندی که دنیا را گرفته اند!

پنت هاوس Knightsbridge

  • موقعیت: لندن

گران ترین خانه در انگلیس است. دارای79 اتاق است که هرمتر مربع آن 11هزار دلارارزش دارد! این آپارتمان در جنوب شهر لندن و رو به یکی از منحصر به فرد ترین آثار شاخص در جهان یعنی هاید پارک واقع شده است. ارائه بهترین دید از تراس این پنت هاوس در هر جهت، باعث شده است دید و منظره ی بی نظیری به سوی شهر ایجاد شود. با اقامت در این واحد از فشار و شلوغی Knightsbridge  مصون می مانید و در حالی که پنجره های سه جداره روبه روی شما و آلودگی صوتی قرار دارد، از مناظر زیبای اطراف لذت می برید.

مطالب بیشتر: دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری، یک ساختمان همه چیز تمام!

در بخش طراحی داخلی پنت هاوس مذکور از چوب طبیعی و درجه یک درخت بلوط، با خطوط تمیز و اتصالات لوکس استفاده شده است. مهارتی که توسط برترین و حرفه ای ترین نجاران اروپایی زینت بخش فضای داخلی این پنت هاوس شده است. سه سوئیت بزرگ، با حمام و آشپزخانه ی مجزا و کلیه ی امکانات رفاهی در این پنت هاوس وجود دارد که همگی از بهترین سنگ مرمر ایتالیایی پوشانده شده است.  امکانات ساختمان عبارتند از: انبار شراب، استخر، سالن بدنسازی و آبگرم که هر یک در طراحی خود بی نظیر هستند.

مطالب بیشتر: به گران ترین هتل های دنیا سفر کنید!

قلعه هرست (The Hearst Mansion)

  • موقعیت: كاليفرنيا، آمریکا
  • معمار: جولیا مورگان
  • مساحت: 15,000 متر مربع

کاخ یا قلعة هرست درسال 1919 میلادی ساخته شده و مالک آن یک سرمایه دار فعال در بخش رسانه ای است و از گرانترین کاخ های آمریکاست.
این کاخ  دارای باشگاه ورزشی و اتاق ماساژ و آشپزخانه ای بسیار مجهز و سالن تنیس و زمین بازی و دفاتری برای کارکنان کاخ و8 پارکینگ است.

قلعه هرست Hearst Castle در مرکز کالیفرنیا قرار دارد، با دو استخر و باغهایی پر از گل و سقفهایی آنتیک که نماد تجاری آمریکا محسوب شده و از سال 1921 میلادی میزبان ستاره های هالیوودی و چهره های مهم سیاسی از چارلی چاپلین تا چرچیل بوده است. برای علاقه مندان به فیلم و روزنامه، نام ویلیام راندولف هرست احتمالا آشنا باشد. وی روزنامه نگاری شاخص بوده که بزرگترین روزنامه های زنجیره‌ای آمریکا را افتتاح کرده و نقش مهم و برجسته ای در تاریخ روزنامه نگاری آمریکا داشته است. این قلعه نیز محل زندگی او بوده که پس از مرگش به ایالت کالیفرنیا واگذار شده است.

خانه The Manor

  • موقعیت: لس آنجلس، آمریکا
  • مساحت: 5,200 متر مربع

این خانه دوطبقه بزرگترین خانه در شهر لس آنجلس است و دارای 123 اتاق و سالن بولینگ، سه اتاق نگهداری هدایا و 2 پارکینگ برای 100 اتومبیل و سالن تنیس و استخر شنا می باشد. 

خانه های بزرگ و تجملی در لس آنجلس چیز جدیدی نیست و مانور یکی از بزرگ ترین و گران ترین این خانه هاست. این خانه با سبک معماری شاتواسک (chateauesque)ساخته شده و 123 اتاق خواب دارد که در اصل برای آرون اسپلینگ، تهیه کننده تلویزیونی ساخته شده است. صاحب فعلی خانه پترا اکلستون، دختر غول مسابقات فرمول 1، برنی اکلستون است. این خانه که در خیلی از فیلم ها از آن استفاده شده گران ترین خانه شهر لس آنجلس است. ارزش خانه حدود 150 میلیون دلار است و استخر شنا، سالن سینما، محوطه تنیس و سالن زیبایی دارد. اگر در این خانه زندگی کنید، هیچ گاه زحمت بیرون رفتن از آن را به خود نخواهید داد!

خانه آپ داون کورت

عمارت آپ داون کورت عمارتی ۱۳۹ میلیون دلاری است که در دهکده‌ی ویندلشام انگلستان واقع شده است. معماری این خانه به سبک کالیفرنیایی طراحی شده است. آپ داون کورت در یک زمین ۵۸ هکتاری ساخته شده است، این عمارت فوق العاده لوکس ۱۰۳ اتاق دارد و به تمام امکانات مجهز شده است که در سال ۲۰۰۵ این خانه جزو گران‌ترین‌های دنیا بوده است.

برای ورود به این عمارت باشکوه باید از دروازه آن گذشت که در دوطرف آن دو شیر بزرگ قرار داده شده است. این ورودی آن قدر زیبا طراحی شده که نشانه هایی از شکوه و جلال بنا را در خود دارد. مساحت این عمارت 4700 متر مربع است و جزو زیبا ترین خانه های جهان به شمار می رود. آپ داون کورت دارای 24 سرویس بهداشتی و حمام، یک سالن بولینگ، پنج استخر شنا، زمین های ورزشی اسکواش و تنیس و سینمای خانگی باظرفیت 50 صندلی است. همچنین هشت لیموزین در کاراژ زیر زمینی برای جابه جایی افراد ساکن در این ملک و مهمانان آن پارک شده اند.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه