Chidaneh.com placeholder image

سازه های نمکی، این بار دکوراسیون یک کافه!

به قلم: گلنار

اگر سنگ های مختلف مثل گرانیت و تراورتن در معماری و دکوراسیون برای شکا تکرار شده اند، باید بدانید با یک جایگزین جذاب قابل جایگزینی هستند. شاید برای شما هم جالب باشد که این دکوراسیون زیبا از سنگ نمک ساخته شده و مهر تاییدی است بر این ادعا! با گروه سازه های نمکی آناهیت همراه شده ایم تا جزییات دقیق تر این پروژه را برسی کنیم.

سازه های نمکی در دکوراسیون

امروزه سازه های نمکی در دکوراسیون و طراحی داخلی با ایده های مختلفی طراحی و اجرا می شوند. اما در حالت کلی می توان ویژگی آن ها را به دلیل حضور نمک در موارد زیر بررسی کرد:

chidaneh ad banner
  • رنگ سنگ نمک
  • خواص نمک

سازه های نمکی
آجرهای نمکی رنگی جهت استفاده در دکوراسیون داخلی مدرن
سازه های نمکی

رنگ سازه های نمکی در دکوراسیون

اولین جذابیت این سنگ های نمک رنگ آن هاست که می توانند سفید، نباتی، نارنجی، صورتی، زرشکی و… باشند. البته غیر از رنگ خود سنگ ها، به خاطر ساختار کریستاله سنگ، نور را از خود عبور می دهند. در نتیجه شما می توانید متناسب با دکوراسیون‌تان رنگ نور پشت این دیوارها را انتخاب و طراحی نمایید. حتی اگر بعد از مدتی نیاز به تغییر دکوراسیون داشتید، تنها با یک کلید کنترل رنگ نورپردازی را تغییر می دهید. البته این قابلیت وجود دارد که برای جشن ها و مراسم از رقص نور پشت دیوارها لذت ببرید.

سازه های نمکی
آجرهای نمکی رنگی جهت استفاده در دکوراسیون داخلی مدرن
سازه های نمکی

خواص سنگ نمک

این دکوراسیون زمانی به نظر ما خیلی ارزشمند و مهم می شود که بدانیم سنگ نمک خواص عجیب و منحصر به فردی هم دارد:

در مورد انرژی مثبت سنگ نمک شنیدید؟

به لحاظ علمی ثابت شده که سنگ نمک به خاطر آزاد کردن یون منفی از سطح خودش می تواند باعث نشاط و آرامش افراد بشود. دلیل این موضوع هم در این است که این توانایی را دارد که میدان مغناطیسی دوقطبی های مغز – که در اثر امواج مخابراتی  و تجهیزات الکترومغناطیسی در دنیای مدرن امروزی آشفته شده است – را متعادل کند. دقیقا همان اتفاقی که در طبیعت افتاده و به ما آرامش و انرژی زیادی می دهد.

البته یون های منفی یک خاصیت جالب دیگر هم دارند: وقتی به آلاینده ها در هوا می چسبند، آن ها را دوباره باردار کرده و روی زمین یا اولین سطح نزدیک به ذرات می نشانند. به همین دلیل هوای درون اتاق ها کاملا استریل و تمیز باقی می ماند. 

سازه های نمکی
آجرهای نمکی رنگی جهت استفاده در دکوراسیون داخلی مدرن
سازه های نمکی

این سازه ها غیر از فضاهای مسکونی برای فضاهای مختلف مثل هتل ها، مراکز گردشگری و تجاری، مکان های ورزشی، برج ها و خیلی فضاهای دیگر قابل استفاده هستند و خیلی سریع جای خود را دربین کارفرماها و طراحان باز می کند.

فراموش نکنید طراحی و ساخت این دکوراسیون به خاطر رفتار متفاوت سنگ نمک با بقیه سنگ ها به تخصص، تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد.

“برای مشاهده پروژه های بیش تر و سفارش با گروه سازه های نمکی آناهیت در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

طراحی اتاق نمک، همه چیز درباره این سازه های متفاوت!

مجری: زهرا احمدی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه