Chidaneh.com placeholder image

استارت آپ در معماری، طرح ایده‌آل خود را انتخاب کنید!

به قلم: سمانه زارعی

ارتباط بین طراح و کارفرما در پروژه‌های معماری، هم برای کارفرماهایی که دنبال طرح های متنوع هستند و هم برای معماران و طراحانی که به انجام پروژه‌های معماری علاقه‌مندند بسیار اهمیت دارد. برگزاری مسابقات معماری می‌تواند باعث شکل‌گیری این ارتباط باشد. گروه طرح تو طرح یکی از شرکت‌های فعال در زمینه برگزاری مسابقات معماری است که نیاز کارفرما را به صورت یک مسابقه به طراحان می‌سپارد و پس از انتخاب طرح‌های برتر توسط کارفرما بهترین طرح به اجرا می‌رسد. در این مطلب با گروه طرح تو طرح همراه شدیم تا راجع به این استارت‌آپ معماری صحبت کنیم.

 

قالیشویی ادیب

مسابقه معماری

استارت آپ در معماری، ایده طرح تو طرح چیست؟

طرح تو طرح یک استارت‌آپ جمع‌سپاری معماری است که با ایده برگزاری مسابقات طراحی، نظر کارفرماها و شرکت‌کنندگان که معماران و طراحان هستند را به خود جلب کرده است. این پلتفرم بین مردم و معماران ارتباط برقرار می‌کند، به این صورت که نیازهای کارفرما برای طراحی ساختمان، طراحی نما، طراحی دکوراسیون داخلی، فضای سبز و… به صورت یک مسابقه برای شرکت‌کنندگان و همچنین مبلغ و مدت زمان طراحی مشخص می‌شود. طراحان پس از شروع مسابقه می توانند فایلها و اطلاعات مسابقه را دریافت کرده و به تشخیص خود در مسابقات مختلف شرکت کنند.۳ طرح برتر طبق نظر کارفرما از بین آنها انتخاب می‌شود.

این مطلب را بخوانید: استارت آپ در معماری، طرح مورد علاقه‌تون رو به مسابقه بگذارید!

 

مسابقه معماری

استارت آپ در معماری؛ مزایای برگزاری مسابقه برای کارفرمایان و شرکت‌کننده ها

برگزاری مسابقات معماری برای کارفرمایانی که به دنبال طراحی ساختمان، دکوراسیون داخلی، طراحی محوطه و.. هستند مزایایی دارد.

  • هزینه‌ی برگزاری مسابقه در طرح‌ تو طرح پایین‌تر از هزینه‌ای است که کارفرما باید به یک معمار یا یک دفتر طراحی معماری معروف بپردازید.
  • برگزاری مسابقه فرصت مناسبی را برای ایجاد فرصتی برای معماران جوان و ناشناس ولی خلاق ایجاد می‌کند تا طرح‌های خود را در معرض انتخاب قرار دهند و شانس برنده شدن داشته باشند.
  • داشتن چندین طرح و انتخاب بهترین آنها مزیت زیادی برای کارفرما محسوب می‌شود چرا که فقط یک یا دو طرح ندارد و این تنوع طرح برای کارفرما مزیت بزرگی است.
  • جدا از انتخاب شدن یا نشدن هر طرح، شرکت کنندگان با طرح‌ها و دیدگاه‌های دیگر طراحان آشنا می‌شوند و فضایی سالم برای تعامل و رقابت بین معماران و طراحان ایجاد می‌شود.

 

مسابقه طرح تو طرح

طرح برگزیده پروژه ولنجک، طراح: سودابه حاجیوند

مسابقه طرح تو طرح

طرح برگزیده پروژه ولنجک، طراح: سودابه حاجیوند

استارت آپ طرح تو طرح؛ دکوراسیون داخلی پروژه ولنجک

یکی از مسابقات برگزار شده در طرح تو طرح متعلق به طراحی دکوراسیون داخلی فضای مسکونی واقع در ولنجک است. مساحت این ساختمان ۱۸۰ متر است. کارفرما تمایل به طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن و مینیمال داشته و همچنین می‌خواهد رنگ فضا ترجیحا سفید باشد. متریال مورد نظر کارفرما برای کف سنگ است.

 

مسابقه طرح تو طرح

طرح برگزیده پروژه ولنجک، طراح: سودابه حاجیوند

طرح برگزیده در طراحی دکوراسیون داخلی ولنجک

از بین طرح‌های مختلفی که شرکت‌کنندگان ارسال کردند سه طرح برتر برگزیده شد و یک طرح به عنوان طرح برتر از نظر کارفرما انتخاب شد. با توجه به درخواست کارفرما طراحی دکوراسیون داخلی این پروژه به سبک مدرن و مینیمال انجام شده است.

 

مسابقه طرح تو طرح

طرح برگزیده پروژه ولنجک، طراح: سودابه حاجیوند

هزینه‌ی طراحی برای کارفرما چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر شما تمایل دارید پروژه‌ای را برای طراحی به طرح تو طرح بسپارید، هزینه‌ی طراحی پروژه شما با استفاده از عوامل موثر در قیمت‌گذاری طراحی توسط سیستم محاسبه می‌شود. عواملی که در قیمت‌گذاری طراحی کارفرما موثر است عبارتند از:

  • کاربری فضا: کاربری ساختمان می‌تواند مسکونی، تجاری، اداری، محوطه، تراس، غرفه و.. باشد.
  • زیربنای طرح: مساحت پروژه‌ای که کارفرما به مسابقه می‌گذارد می‌تواند پروژه‌ای بزرگ با مساحت بالا باشد و یا حتی فضاهای کوچک مانندکمد، کابینت و.. باشد. در نتیجه محدودیتی نخواهد داشت.
  • تعداد رندرها و نیاز به پلان: شما باید تعیین کنید که چه تعداد رندر برای طرح خود می‌خواهید و همچنین آیا نیاز به پلان دارید یا خیر.
  • تیپ طراحی: کارفرما باید تعیین کند که طراحی پروژه‌اش تا چه حد لوکس و هزینه‌بر باشد. با استفاده از سه گزینه‌ی اقتصادی، متوسط و لوکس می‌توانید این گزینه را مشخص کنید.
  • طراحی نما و یا روف گاردن: ممکن است در برخی از طراحی‌ها کارفرما نیاز به مواردی مانند طراحی نما و یا طراحی محوطه و روف داشته باشد.

با توجه به عوامل تعیین شده سیستم هزینه‌ای را برای طراحی مشخص می‌کند و کارفرما می‌تواند این عدد را بپذیرد و یا عدد مورد نظر خود را مشخص کند. برای اطلاع بیشتر از نحوه‌‌ی قیمت‌گذاری طرح‌ها باکارشناسان طرح‌ تو طرح در ارتباط باشید.

 

مسابقه طرح تو طرح

طرح برگزیده پروژه ولنجک، طراح: سودابه حاجیوند

کلام آخر:

در این مطلب با استارت آپ در معماری آشنا شدیم. طرح تو طرح زمینه‌ای برای رقابت معماران و طراحان به وجود آورده است که هم کارفرماها می‌توانند پروژه‌های خود را به آن بسپارند و هم طراحان بستری برای آزمودن مهارت‌های خود دارند. تصاویر داخل مطلب نمونه‌هایی از طرح‌های برگزیده طراحی دکوراسیون پروژه‌‌ای است که مسابقه آن برگزار شده است. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر بهپروفایل گروه طرح‌ تو طرح سر بزنید و برای برگزاری مسابقه برای پروژه‌ی خود با کارشناسان طرح تو طرح در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه