Chidaneh.com placeholder image

لوازم تزئینی منزل، از آینه تا رومیزی

به قلم: فروشگاه اینترنتی جویا

چندین عامل در طراحی دکوراسیون داخلی منزل با ظاهری زیبا، شیک و متفاوت تاثیرگذار می‌باشد. انتخاب لوازم اولیه و ضروری به ‌نحوی که با معماری کلی منزل و المان‌های مختلف آن سازگاری داشته باشد، چیدمان لوازم مطابق با متراژ منزل، رعایت اصول مختص هر سبک، نورپردازی ایده‌آل و استفاده از لوازم جانبی و تزئینی مناسب از جمله عوامل تاثیرگذار به‌شمار می‌آیند.

انواع لوازم دکوری

قالیشویی ادیب

تزئینات به اشکال مختلف از گذشته‌های دور تاکنون از جمله عناصر کیفیت‌دهنده به فضاهای مسکونی بوده که امروزه با رواج سبک مدرن و استفاده بیش از حد از رنگ‌های سرد و خنثی، نقش لوازم تزئینی پر رنگ گشته است، تا با وجود خستگی و آشفتگی‌های بصری در طول روز موجب ایجاد محیطی صمیمانه و لذت‌بخش در فضای منزل گردد.

از دیگر فواید استفاده از لوازم تزئینی علاوه‌بر زینت‌بخشی به دکوراسیون داخلی و زیبایی‌های بصری، کاربرد این لوازم در پوشاندن نواقص موجود در برخی از قسمت‌های منزل است که ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کنند. لذا در این زمان به کمک افزودن اشیای تزئینی متنوع به‌سادگی و در کمترین زمان ممکن می‌توان این نواقص را از معرض دید پنهان نمود.

به‌طور کلی می‌توان گفت که در انتخاب لوازم تزئینی و نحوه چیدمان آن‌ها در دکوراسیون داخلی، آزادی عمل زیادی وجود دارد بنابراین می‌توان با تنوع گسترده محصولات تزئینی از نظر جنس بدنه، شیوه طراحی و ساخت، شیوه نصب و بالاخص تنوع در اشکال هندسی، نقش مایه‌ها و رنگبندی این لوازم متناسب با ویژگی‌های هر یک از بخش‌های منزل مانند سالن پذیرایی، راهروها، اتاق‌ها، آشپزخانه و غیره، انواع گوناگونی از لوازم تزئینی تهیه نمود تا هویت بصری جدید و بهتری در دکوراسیون ایجاد گردد.

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که یک محصول با جنبه زینتی علاوه بر زیبایی‌های بصری باید چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد تا از دیگر محصولات تزئینی که امروزه به‌وفور در بازار یافت می‌شوند، متمایز گردد؟

اکنون با معرفی برخی از محصولات تزئینی موجود در فروشگاه اینترنتی جویا به پاسخ این سوال دست خواهیم یافت.


در فروشگاه اینترنتی جویا بستری غنی و متنوع از محصولات تزئینی دست‌ساز حاصل ذوق هنری، تلاش و چیره‌دستی هنرمندان ایرانی از نقاط مختلف ایران‌ زمین فراهم گردیده است که می‌توانید به‌وسیله این محصولات در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود جلوه‌ای بسیار زیبا، متفاوت و دلنشین با رنگ و بوی هنر ایجاد کنید. 

اشیای تزئینی متنوع موجود در فروشگاه اینترنتی جویا با دارا بودن مزایای متعددی مانند کیفیت، دوام و ماندگاری و بالاخص ظاهر منحصربه‌فرد، با هر سبکی از دکوراسیون داخلی قابل تطبیق و سازگار است. بنابراین چه سبک حاکم بر دکوراسیون داخلی منزل شما مدرن و مینیمال باشد و چه قدیمی و سنتی، با انتخاب محصولات هنری جویا می‌توانید حس متفاوت و بهتری به فضای دکوراسیون منزل خود القا کنید.

لوازم تزئینی دیواری

دیوارها یکی از بخش‌های تاثیرگذار در تمام محیط منزل می‌باشند که در دوران قدیم در ایران توسط نگارگری‌های سنتی مزین می‌شدند اما امروزه با کمرنگ شدن نقش هنرهای سنتی در معماری منازل، جایگزین‌های دیگر همچون اشیای تزئینی وارد بازار شده است.

انواع قفسه و شلف

شلف و قفسه 

به‌عنوان مثال در خانه‌های قدیمی تاقچه‌ی روی دیوار، محلی برای قرار دادن بسیاری از لوازم جانبی و تزئینی محسوب می‌گردید که در دنیای مدرنیته‌ی امروز از معماری خانه‌ها حذف شده و به چشم نمی‌خورد و جایگزینی مانند شلف و قفسه دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا با انتخاب شلف و قفسه‌های چوبی و دست‌ساز جویا و نصب آن‌ها بر روی دیوارهای خالی و بی‌روح در بخش‌های مختلف منزل علاوه‌بر جنبه زینتی، محلی برای چیدمان لوازم تزئینی کوچک و نظم بخشی به آن‌ها نیز فراهم می‌گردد.

مدل آینه دکوراتیو

آینه 

همچنین می‌توانید با استفاده از آینه‌های موجود در فروشگاه اینترنتی جویا به‌عنوان یک عنصر زینتی تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی، با طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و قاب‌های زیبا و همه‌پسند، دیوارهای سالن پذیرایی، راهروها و یا اتاق‌های منزل را تزئین کرده و از کاربردهای متعددآینه نیز بهره‌مند شوید.

نصب آینه بر روی دیوارها تاثیر بسزایی در نمای کلی دکوراسیون منزل دارد؛ استفاده از آن به‌دلیل انعکاس و تکثیر نور در محیط موجب روشنایی و درخشندگی هرچه بیشتر و نیز بزرگ‌تر نشان دادن فضای منزل می‌گردد.

انواع رانر و رومیزی

لوازم تزئینی رومیزی

رانر و رومیزی 

اهمیت استفاده از رانر و رومیزی‌های کاربردی و زینتی با وجود انواع مدل‌های میز مانند میز پذیرایی، میز عسلی، میز ناهارخوری، میز کنار تخت و موارد مشابه دیگر در بخش‌های مختلف منزل مطرح می‌گردد چرا که یک میز بدون رومیزی نه تنها در معرض آسیب و آلودگی‌های روزمره قرار می‌گیرد بلکه چشم‌انداز خوشایندی نیز نخواهد داشت.
رانر و رومیزی‌های مخمل جویا با کیفیت مرغوب، طرح‌هایی همچون نقش‌مایه‌های پُرطرفدار و زیبای اسلیمی و رنگ‌های زنده و متنوع، چشم‌اندازی شورانگیز در میزها و فضای کلی دکوراسیون داخلی به ارمغان می‌آورد.

انواع گلدان دکوری

گلدان و استند

از گذشته‌های دور تا به امروز تزئینات فضای منزل توسط گل‌ها و گیاهان طبیعی یا مصنوعی، محبوبیت و طرفداران زیادی داشته است. بنابراین استفاده از گلدان‌های زیبا و با دوام به‌منظور نگهداری مناسب از آن‌ها ضروری است.

با قرارگیری گلدان‌های سفالی و دست‌ساز و گلدان‌های روستیک جویا بر روی میزها، کانتر آشپزخانه و نقاط مشابه دیگر، نمایی دلنواز و متفاوت در دکوراسیون داخلی به چشم می‌خورد.
همچنین در سال‌های اخیر با توجه به رواج استفاده از استند و چهارپایه‌های چوبی به‌منظور چیدمان گلدان‌ها و ساماندهی به آن‌ها در فضای منزل، انتخاب استند و چهارپایه‌های چوبی متنوع و با کیفیت جویا در ابعاد، اشکال هندسی و رنگبندی زیبا و منحصربه‌فرد، وسیله‌ای بسیار کاربردی محسوب می‌گردد.

از دیگر لوازم تزئینی رومیزی موجود در فروشگاه اینترنتی جویا می‌توان به مجسمه‌های سرامیکی با طرحی از انار به‌عنوان سمبلی ازجاودانگی و باروری، جعبه و صندوقچه‌های چوبی فانتزی به‌عنوان یک المان زینتی کم‌نظیر و یادآور دوران قدیم با کاربردهای مختلف، شمع‌های لیوانی و شیشه‌ای دست‌ساز با رایحه‌ای فوق العاده، جاشمعی‌های متنوع، جاقلمی‌های سرامیکی و بتنی، بطری‌های شیشه‌ای رنگی با طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ در ابعاد و اندازه‌های گوناگون و عود سوزهای سفالی زیبا اشاره نمود.

کوسن و پاف

لوازم تزئینی در سرویس مبلمان

کوسن و پاف 

امروزه بسیاری از افراد بالاخص خانم‌های خوش‌ سلیقه تمایل به ایجاد تغییراتی دلنشین، اندکی فانتزی و کاملاً شیک در سرویس مبلمان منزل خود دارند که در این راستا می‌توان با استفاده از لوازم تزئینی مرتبط به مبلمان مانند کوسن و پاف به این هدف دست یافت.

انواع کوسن‌های دستبافت، پاف‌های مخملی و اتومن‌های گلدوزی شده در فروشگاه اینترنتی جویا با دارا بودن طیف وسیعی از طرح و نقش‌های زیبا و سنتی و همچنین رنگ‌بندی چشم‌نواز موجب زینت‌بخشی به سرویس مبلمان و نیز دکوراسیون سالن پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب‌ها می‌گردد.

مطالب پیشنهادی:

   

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه