Chidaneh.com placeholder image

رنگ خاکستری مایل به قهوه ای چه رنگی است؟

به قلم: نجمه مهران پور

شما از چیدانه پرسیدید:

  • در مورد رنگ خاکستری مایل به قهوه ای توضیح بدهید و ترکیب رنگی مناسب آن را پیشنهاد کنید.

چیدانه به شما پاسخ می دهد:

قالیشویی ادیب
  • ترکیب خاکستری و قهوه ای، رنگ خنثی و جذاب Taupe را به شما می دهد. این رنگ، به یکی از پرطرفدارترین رنگ های دکوراسیون در سال های اخیر مبدل شده، چرا که با تم خنثی خود، به راحتی همنشین رنگ های دیگر می شود و به همین دلیل، پالت رنگی نسبتا خوبی برای ست کردن با آن در اختیار داریم.

Taupe Color

چند ترکیب جذاب برای رنگ Taupe

به عنوان مثال، می توانید بک گراند اصلی را با تم خاکستری مایل به قهوه ای به همراه سفید ایجاد کنید و با لکه های زرد یا آبی، بر سکون و یکنواختی آن غلبه نمایید. این لکه ها می توانند به صورت کوسن، تابلوهای نقاشی، گلدان گل، ظروف دکوری و… نمود پیدا کنند.

اگر می خواهید سادگی و وقار فضا بیشتر باشد، به جای زرد می توانید از خردلی هم استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی : چطور رنگ مبل و کوسن را هماهنگ کنیم؟

Taupe Color

لوازم دکوراتیو هما
کوسن های فانتزی
لوازم دکوراتیو هما

اصلا می توانید یک ترکیب رنگی شیرین زنانه بسازید! تنالیته ی رنگ مرجانی را به بک گراند خاکستری قهوه ای اضافه کنید. ترکیب حداقل 2 یا 3 رنگ متناسب دیگر به این مجموعه، بر تنوع آن خواهد افزود.

مطلب پیشنهادی: رنگ مرجانی در دکوراسیون، سرزندگی و لطافت در یک نگاه!

Taupe Color

ایجاد هارمونی با خاکستری مایل به قهوه ای

چون رنگ قهوه ای یکی از اجزای اصلی به وجود آورنده رنگ Taupe است، رنگ های نزدیک به این طیف هم، همنشینی خوبی به وجود خواهند آورد؛ رنگ هایی نظیر شکلاتی، نسکافه‎ای، آجری…

اگر طیف رنگی مشابه را انتخاب می کنید، به کارگیری عناصر متنوع هنری و تزئینی رنگی را برای ایجاد تعادل فراموش نکنید! همان طور که گفتم این رنگ به عنوان یک رنگ خنثی شناخته می شود، اما می توانید با ترکیب آن با رنگ های دیگر، به تنالیته ی سرد یا گرم این رنگ دست پیدا کنید. 

دکوراسیون خاکستری خانه کوچک سارا، ساده و زیباست، پیشنهاد می کنم ببینیدش! 

Taupe Color

تنالیته رنگی خاکستری مایل به قهوه ای

با کم و زیاد کردن میزان رنگ سفید به کار رفته در آن، می توانید یک رنگ Taupe روشن یا تیره داشته باشید. اگر خواستید تم تیره ی این رنگ را استفاده کنید، پیشنهاد می کنم حتما نور کافی برای فضا در نظر بگیرید. اگر هم تم روشن آن بر فضا حکمرانی می کند، می توانید با عناصر تاکیدی تیره رنگ، فضا را به تعادل برسانید؛ عناصری نظیر یک لوستر مدرن آهنی، یا مبلمان چوبی تیره یا حتی کفپوش یا فرشی که انتخاب می کنید. استفاده از آینه ی استیل و سایر فلزات، آن را به سبک معاصر نزدیک تر خواهد کرد.

سوده حاجی کرم
خانه ام ، بهترین جای دنیا
سوده حاجی کرم

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه نیاوران
عرفان شریف نژاد: عکاس

خاکستری قهوه ایِ کلاسیک

نگران نباشید، رنگ Taupe مختص طراحی معاصر و مدرن نیست! و در طرح های کلاسیک هم به خوبی خودنمایی می کند. ترکیب خاکستری مایل به قهوه ای ، با رنگ های طلایی، مسی، بژ، کرم و قهوه ای، یک ترکیب رنگی تحسین برانگیز برای دکوراسیون کلاسیک شما خواهد ساخت. با افزودن بافت و جزئیات بیشتر به اکسسوری ها و مبلمان این فضا، حال و هوای کلاسیک را بیشتر زنده کنید.

دکوراسیون کرم قهوه ای منزل مریم ، خانه ای گرم و صمیمی برایش ساخته، شما هم ببینید!

استایلین دیزاین
طراحی داخلی
استایلین دیزاین

هر رنگی را که در تنالیته ی رنگی قهوه ای می بینید، می توانید به خاکستری اضافه کرده و یک ترکیب رنگی مشابه Taupe از آن دریافت کنید. به عنوان مثال رنگ Griege که گاهی به علت شباهت رنگی زیاد، اشتباها آن را به جای Taupe به کار می برند، از ترکیب  Gray(خاکستری) و Biege (بژ)، ساخته می شود و می تواند برای ایجاد هارمونی هنگام طراحی، در کنار رنگ Taupe قرار گیرد.

مطالب پیشنهادی:

 

سوالات خود را در زمینه ی دکوراسیون، از طریق اینستاگرام چیدانه، از متخصصین ما بپرسید و بهترین پاسخ ها را از ما دریافت کنید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه