Chidaneh.com placeholder image

کتابخانه کنج دیواری، گوشه ها هم حرفی برای گفتن دارند!

به قلم: گلنار

مهم نیست که شما در یک عمارت بزرگ و مجلل زندگی می کنید یا یک آپارتمان کوچک! مهم این است که کتابخانه ها همیشه درکنار ما و درخانه مان جای دارند و شما هم می توانید آن ها را به راحتی در خانه تان داشته باشید. آن ها علاوه بر جبنه کاربردی که می توانند در دکوراسیون داشته باشند، به عنوان یک عنصر دکوراسیونی زیبا و جذاب نیز می توانند ایفای نقش کنند. فقط کافی است که مدل مدنظرتان را انتخاب کرده و بدانید بهترین جای کتابخانه خانگی در دکوراسیون شما کجاست؟ با من همراه باشید تا در ادامه فضای مناسب هم در خانه های بزرگ و هم در آپارتمان های کوچک را به شما نشان بدهم.

کتابخانه کنج دیواری

سرویس خواب بالسا

کتابخانه کنج دیواری

اگر برای کتابخانه خود به دنبال فضایی مناسب در خانه می گردید، کافی است به گوشه ها نگاهی بیندازید. این فضاها معمولا به عنوان فضاهای پرت خانه محسوب می شوند و ممکن است برای طراحی سخت به نظر بیایند. اما باید این نکته را به شما متذکر بشوم که همین گوشه ها تنها مکان هایی هستند که هم در خانه های بزرگ و هم در آپارتمان های کوچک وجود داشته و خالی هستند، بنابراین به راحتی با قرار دادن کتابخانه کنج دیوار، زیبایی و کاربری را همزمان به دست می آورند. این کتابخانه ها در مدل های مختلفی می توانند طراحی و اجرا می شوند بنابراین در قدم دوم باید ببینید نیاز و انتظارتان از آن ها چیست. یکی از مدل ها ساده و ارزان تر، همان شلف های دیواری هستند که بر روی دو دیوار کنج نصب می شوند. البته نمونه های پایه دار چوبی و فلزی هم وجود دارند که در تصاویر زیر می توانید ایده های متفاوتشان را مشاهده نمایید. 

مطلب پیشنهادی : ۱۲ کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما

کتابخانه کنج دیواری

کتابخانه کنج دیواری

کتابخانه کنج دیواری

کتابخانه کنج دیواری

کتابخانه کنج

انواع مدل کتابخانه کنج دیواری

اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. ایده ها و خلاقیت های زیادی در این بین وجود دارند که کتابخانه شما را از حالت یک قفسه معمولی به یک عنصر دکوراتیو جذاب تیدبل می نمایند. یکی از آن ها رنگ آمیزی زیبا و هماهنگ با سبک دکوراسیون منزلتان است زیرا ما عاشق یک فضای پر جنب و جوش با رنگ های روشن و شاد هستیم. ترفند دیگزی که می توانید به کار ببرید، گذاشتن یک نردبان برای کتابخانه های با ارتفاع زیاد است. اگر کتابخانه شما در کنج دیوار، تا سقف بالا رفته و ارتفاعی بیش تر از قدتان دارد یک نردبان باعث جذابیت زیادی آن شده و یک جلوه مدرن به فضا اضافه می کند. ترفند سومی که می خواهم برایتان توضیح دهیم این است که به راحتی می توانید این فضای کتابخانه را به یک نشیمن کوچک اما دنج تبدیل نمایید. با گذاشتن یک میز و یا تنها صندلی کوچک برای مطالعه این اتفاق خلق می شود. اگر کتابخانه را در اتاق قرار داده این، ایده می تواند برای ایجاد یک فضای کار مناسب باشد.

مطلب پیشنهادی : مدل کتابخانه خانگی ساده، ۱+۱۰ خانواده کتاب دوست ایرانی!

کتابخانه در گوشه

کتابخانه کنجی فلزی

کتابخانه چوبی

کتابخانه در کنج

کتابخانه کنج دیوار برای گوشه های خاص

ترفند چهارم بسیار جذاب تر و تا حدی پرکارتر خواهد بود. این که شما بدانید گوشه ها فقط در کنج دو دیوار محسوب نمی شوند، بلکه می توانند به شکل های زیر نیز خودشان را نشان بدهند. کنج بین دیوار و راه پله و یا دیوار و درب ورودی سالن و حتی گوشه بیرون آمده همگی فضاهایی خاص برای این کتابخانه ها خواهند بود. در ضمن فراموش نکنید که حتما لازم نیست کتابخانه کل فضای دیوار را بپوشاند، گاهی اوقات یک یا دو شلف نزدیک به سقف نیز جلوه خاصی به وجود می آورد. اگر شما هم مانند من تمایل ندارید که تمام طبقه های کتابخانه را با کتاب پر کنید، پس باید بدانیم این یار مهربان را چگونه چیدمان کنیم.

مطلب پیشنهادی : چگونه برای آپارتمان کوچک مان کتابخانه بسازیم؟

کتابخانه کنج دیواری

انواع مدل کتابخانه کنج دیواری

انواع مدل کتابخانه کنج دیواری

انواع مدل کتابخانه کنج دیواری

انواع مدل کتابخانه کنج دیواری

انواع مدل کتابخانه کنج دیواری

انواع مدل کتابخانه کنج دیواری

“برای سفارش و ساخت انواع مدل کتابخانه از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

مطالب مرتبط در این زمینه قبلا هم با موضوعات مختلف در وب سایت چیدانه بررسی شده اند که من موارد زیر را به شما معرفی می کنم:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه